Als je kijkt naar het verschil tussen eten en drinken, zou je denken dat alle overtollige calorieën uit je eetpatroon komen. Maar wist je dat drinken daar ook heel veel invloed op heeft. Er zijn een hoop drankjes die niet echt een goed effect hebben op jou bikini-body. Denk bijvoorbeeld aan alle suikers die in frisdranken of fruitsappen zitten. Toch is het belangrijk om goed gehydrateerd te blijven, het beste drankje om daarvoor te gebruiken is dan ook water! Maar bij sommigen gaat water op den duur toch een beetje vervelen, daarom hier een aantal manieren om een lekkere twist te geven aan je glaasje water, waardoor jij je niet aan de ongezonde sappen hoeft te vergrijpen.

#1 Bubbly

Soms heb je nu eenmaal zin in de structuur van frisdrank. Kies dan voor koolzuurhoudend water zoals spa-rood. Er is bewezen dat koolzuur opzich niet schadelijk is en het drinken van koolzuurhoudend water geeft hetzelfde effect als het drinken van normaal water.

#2 Fruity

We kennen natuurlijk allemaal citroen en limoen in ons water, maar je kan veel meer soort fruit in je water stoppen zodat het een lekker smaakje krijgt. Denk bijvoorbeeld aan blauwe bessen, frambozen, watermeloen, sinaasappel en ga zo maar door! Hier kun je lekker mee experimenteren om jou lekkerste smaak te ontdekken. Wist je trouwens dat je hier heel makkelijk fruit uit de diepvries voor kunt gebruiken? Dit is voorgesneden en op deze manier heb je ijsblokjes en fruit in één.

#3 Tea Time

In de zomer is het vaak makkelijker om veel water te drinken dan in de winter. Wanneer het winter is, heb je meer behoefte aan iets warms en dan is thee de ideale manier om toch voldoende water te drinken. De juiste thee heeft een tal van goede effecten op je lichaam, waar we natuurlijk allemaal heel blij van worden.

#5 Kruiden

Kruiden worden in de keuken ontzettend veel gebruikt, maar wist je dat het ook heel lekker kan zijn om kruiden te gebruiken in je water? Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van gember, munt of citroengras aan je glaasje water. Doe er nog een paar ijsklontjes bij en je hebt een heerlijk (gezond) drankje!

#6 Ijsblokjes

Heb je al wel eens geëxperimenteerd met verschillende soorten ijsblokjes? Je kunt namelijk heel makkelijk verschillende soorten ijsblokjes maken. Je pakt hiervoor een siliconen vorm voor ijsklontjes stopt hier net als bij puntje #2 en #5 fruit of kruiden in en vervolgens vul je het aan met water. Zet ze daarna in de vriezer en je hebt je eigen smaakvolle ijsklontjes. Ook hiervoor geldt dat je alles kunt proberen om erachter te komen wat jij het lekkerst vind!

#7 Sassy Water

Wist je dat er een drankje bestaat dat als plat-buik-water wordt gezien? Dit is een super gezonde alcoholvrije cocktail genaamd “Sassy Water”. Dit water bestaat uit gember, komkommer, citroen en vleugje munt en het zorgt voor een kalmerend effect aan je maag. Dus waar wachten we nog op? Allemaal aan het Sassy Water.

Ten slotte zijn er nog een aantal dingen die het drinken van veel water makkelijker maken. Zo moet je eigenlijk zorgen dat je altijd een flesje water bij je hebt als je onderweg bent, zodat je minder snel naar de frisdranken onderweg grijpt. Daarnaast is het bewezen dat water makkelijker is om veel te drinken, wanneer je het uit verschillende glazen drinkt. Wissel het dus een beetje af en het komt helemaal goed met jou hydratatie.