Pfoe wat is het lang geleden dat ik iets heb geschreven, maar ik heb het hartstikke druk. Momenteel zit ik midden in een verhuizing en daarnaast ben ik ook nog bezig met mijn afstudeerscriptie. Helaas vallen er door al die drukte soms wat dingen bij in, zo is het bijvoorbeeld lastig om tijd te maken voor een goede workout. Maar daar heb ik nu een goede oplossing op gevonden, namelijk een workout die je gewoon achter je bureau kunt doen. Multitasken to the max dus!

#1 Zitten maar!

Voor deze oefening moet je de bureaustoel waar je al de hele dag op zit even aan de kant schuiven. We gaan namelijk onze eigen stoel creëren. Deze oefening is ontzettend goed voor je billen en bovenbenen! Ga tegen een muur aanzitten op een “onzichtbare stoel” en houd je benen in 90 graden. Probeer dit ongeveer een minuut vol te houden en herhaal dat 3x. Je zult merken dat dit steeds makkelijker gaat!

#2 Billenwerk!

Deze oefening is zó gemakkelijk uit te voeren, en ideaal te doen wanneer je op je bureaustoel zit. Span je billen zo stevig mogelijk aan en hou dit ongeveer 20 a 30 seconden vol. Doe dit ongeveer 4 keer achter elkaar en je billen krijgen weer een boost. Je kan deze workout steeds iets verder uitbreiden, door je billen steeds weer iets langer aan te spannen.

#3 Strak buikje!

Voor deze oefening ga je rechtop in je stoel zitten en strek je je benen. Hou vervolgens je benen ongeveer een halve meter van de grond af. Laat hierna je benen langzaam zakken tot ze net niet de grond raken. Doe dit ongeveer 10 keer achter elkaar zonder de grond te raken. Herhaal dit 4 keer en je zult merken je dat je je buikspieren weer even goed aan het werk hebt gezet!

#4 Loop!

Oke dit is misschien niet helemaal wat je verwacht bij een workout voor achter je bureau, maar wandelen is super goed voor je! Er komen natuurlijk heel veel dingen bij je werkdag kijken die niet direct achter je bureau plaatsvinden. Denk bijvoorbeeld aan je lunch halen, koffie halen een pakketje wegbrengen en ga zo maar door! Vanaf nu hebben we dus écht geen excuses meer, want op deze manier combineren we de workout gewoon met ons dagelijkse drukke leven.