Iedereen droomt er van om een mooie egale huid te hebben. Helaas is niet iedereen hiermee gezegend en moet de een er iets meer zijn best voor doen dan de ander. Er zijn ontzettend veel verschillende crèmes die beloven dat ze je een stralende huid geven, maar de belangrijkste factor voor een mooie huid komt toch echt van binnenuit. De juiste gezonde voeding kan er voor zorgen dat je huid zuiverder en egaler zal worden. Het begint daarbij met hydrateren, voor je huid is het ontzettend belangrijk dat je gedurende de dag voldoende vocht binnen krijgt. Het beste is om gewoon water te drinken of groene thee. Naast hydratatie is het belangrijk dat je gezond en gebalanceerd eet en voldoende vitaminen en mineralen binnen krijgt. Hieronder een aantal voedingsmiddelen die je kunnen helpen om een mooie egale huid te krijgen.

#1 PURE CHOCOLADE

We beginnen meteen met een hele lekkere, namelijk pure chocolade. Pure chocolade bevat flavanoïden en polyfenolen die er voor zorgen dat je een mooie huid krijgt. Daarnaast helpt pure chocolade je met het beschermen van de huid tegen UV-stralingen!

#2 BLAUWE BESJES

Ik ben zelf gek op blauwe besjes en eet ze vaak in yoghurt of gebruik ze in een smoothie. Maar wist je dat deze besjes tot de meest antioxidante voedingsmiddelen behoren die er bestaan? Antioxidanten zorgen ervoor dat afvalstoffen uit het lichaam verwijderd worden en dat je huid weer wordt genezen als het beschadigd is. Ook hebben blauwe besjes een hoog collageen gehalte wat er voor zorgt dat er een beschermlaag wordt gecreëerd op onze huid.

#3 AVOCADO’S

Avocado’s bevatten verschillende stoffen die voor een mooie huid zorgen. Zo bevat een avocado veel vitamine A en E die er voor zorgen dat je een gezonde stofwisseling behoud. Daarnaast bevat een avocado een hoge concentratie vitamine B. Deze vitamine is heel belangrijk voor je huid, omdat deze zorgt voor het herstellen, kalmeren en vernieuwen van onze huidcellen.

#4 SPINAZIE

Spinazie behoort tot de donkere bladgroenten, deze groenten bevatten veel voedingstoffen. Ook bevat spinazie maar heel weinig calorieën, wat een mooie bijkomstigheid is. Donkere bladgroenten als spinazie zijn rijk aan vitamine A en C, deze vitaminen dragen bij aan een gezonde, verzorgde en soepele huid.

#5 RODE WIJN

We eindigen met een voedingsmiddel dat je vanavond meteen uit kunt proberen, namelijk rode wijn! Er is gebleken dat rode wijn (met name carbernet sauvignon) een hoge concentratie antioxidanten bevat. Dit zorgt er voor dat een wijntje huidveroudering tegen zal gaan en dat je huid ook beter beschermd wordt tegen UV-stralen van de zon. Cheers!