Zijn jullie ook dol op smoothies? Het is soms heel fijn en makkelijk om een smoothie te drinken als een maaltijdvervanger. Helemaal met de zomermaanden in aantocht, is een gezonde smoothie op zijn tijd echt geen slecht idee. Het probleem is alleen dat het is soms lastig is om een smoothie te maken waar je een lang verzadigd gevoel van blijft houden. Maar er zijn een aantal ingrediƫnten die je toe kunt voegen aan je smoothie om er voor te zorgen dat je langer een verzadigd gevoel van je smoothie kunt hebben.

#1 Kokosnoot

Voornamelijk het vruchtvlees van de kokosnoot bevat enorm veel vezels. Deze vezels zorgen ervoor dat je langer een verzadigd gevoel van je smoothie zult behouden.

#2 Dadels

Dadels hebben een hele zoete smaak, maar wist je dat een zoetere smoothie er ook voor zorgt dat je je beter en verzadigder voelt na het drinken van je smoothie. Dus door 3 a 4 (pitloze) dadels toe te voegen aan je smoothie, blijf je er langer plezier van houden.

#3 Groene Theepoeder

Groene theepoeder zit vol met goede stoffen zoals antioxidanten, vitamine C, aminozuren en chlorofyl. Het poeder kan heel goed worden ingezet bij afvallen, omdat het er voor zorgt dat je de juiste bouwstoffen binnenkrijgt en lang een verzadigd gevoel blijft houden. Daar komt ook nog bij kijken dat groene theepoeder ervoor zorgt dat je lichaam gereinigd wordt en dat kan natuurlijk nooit kwaad!

#4 Koffie

Wil je een smoothie waardoor je lang vol blijft zitten? Zet dan eerst een kopje koffie en laat deze afkoelen. Voeg de koffie vervolgens toe aan je smoothie. Het ligt misschien niet zo voor de hand, maar er is gebleken dat door een kopje koffie de honger langer weg blijft.

#5 Olijfolie

Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar olijfolie is ideaal voor in je smoothie! Het zorgt er ten eerste voor dat de smaak van je smoothie meer dimensie krijgt en romiger is. Daarnaast helpt olijfolie bij het opnemen van alle goede stoffen van de smoothie in je lichaam en zorgt het voor een verzadigen gevoel.